onsdag 21 oktober 2009

Robert

Robert är en svensk tiger som jag deläger med min vän Linda men pga att Lindas man inte kan tåla Robert utan hotar med att slänga ner honom i asfalten såbor Robert så gott som permanent hos mig. Han har sin plats i min bokhylla på jobbet där har han bott sedan 2002. Han kom i vår ägo under en kurs i Skara 1999-2000 eller nåt sånt, en historia finns om honom men den drar vi inte här.
Oxalisen framför Robert har jag fått av Maria S, jag fick en massa löka roch knölar som jag satte i våras. De har blommat så fint hela sommaren. Den här som bor på jobebt är några få knölar som jag slängde ner i en konservburk, den pryder fortfarande sin plats fint med fina fina blad men jag misstänker att den ska få torka ner snart och gå i vintervila för att må gott till våren igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar