onsdag 12 augusti 2009

Inget bra trädgårdsår i år


Här är en lustig planta som jag hitatde på LIDL av alla ställen, på bilden var den översållad med pastellfärgade blommor, inte lik min med andra ord. Kan inte påstå att jag är någon älskare av gula blommor.
*
Inte ens pelliasarna som brukar vara min stolthet har gjort sig något vidare i år, se bara på dessa i blomlådan de har börjat senaste veckan som gått. De två P. Blue Wonder blommar fint men den vita i mitten har inte satt en enda blomma. Kan ju bero på att jag började sticka min pellisar dryga månaden senare än vanligt...

*

Fick ett gäng fina oxalis knölar och lökar av Maria S som jag planterade i tid och de har blommat så fint hela våren och sommaren, den här fick tyvärr Honung tag på när jag placerat henne i en hundbur ute på altanen tillfälligt för att kunna ha dörren öppen en stund (katteländet löper ju :-( så här tas inga risker)

*





2 kommentarer:

  1. Ljuvliga Fuchsior! Mina Pelargoner har också vuxit dåligt i sommar även om dom blommat.

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra fuchsior! Ja det mesta tog väl tid på sig. det var väl lite för kallt på nätterna i början av sommaren men nu verkar allt ha tagit ett skutt.
    Jag har samlat vallmofrön till dig!
    Kram

    SvaraRadera